953A2784-2.jpg Senior key accountmanager Marjan Maassen en senior brandmanager Carla Smeets hebben de Gouden Partner-award in ontvangst genomen. (Foto: Emiel Ypma)

Awards - Gouden Partner

Servero: ‘Communicatie door hele customer journey heeft geleid tot groter marktaandeel’

GELDERMALSEN – We zijn er in Nederland groot mee geworden: appelmoes. Als toetje, bij de patat of tussendoor in een knijpzakje. Bij Servero weten ze op alle manieren de categorie een boost te geven. Hun introducties vallen in de smaak bij retailers. Daarom is het bedrijf gekozen tot Gouden Partner. Marjan Maassen, key accountmanager, reageert op de overwinning.

Redactie |

Categorie: Groente & Fruitconserveren
Criterium: Succes van producten en innovaties
Winnaar: Servero

Van harte gefeliciteerd, jullie hebben de Gouden Partner gewonnen! Wat betekent deze prijs voor jullie?
“We zijn erg blij met deze erkenning en willen graag onze handelspartners hiervoor bedanken. We zien de Gouden Partner-award als een compliment voor ons harde werk en de ontwikkeling die het merk doormaakt. Het redesign van al onze producten, een aantal mooie nieuwe innovaties, consumentenactivatie en ook de communicatie in de hele customer journey heeft geleid tot onder andere hogere rotaties. Deze ondersteuning is niet alleen zichtbaar op televisie en social media, maar ook op de winkelvloer. Deze award stimuleert ons om het stapje extra te blijven zetten.”

Hoe hebben jullie de afgelopen twee jaar de samenwerking met jullie afnemers verbeterd?
“Het redesign in combinatie met de juiste promotieinzet heeft geleid tot de groei van het marktaandeel. Het blijven vernieuwen met onder meer het introduceren van Servero groenten en peulvruchten, het delen van ons categorieplan en de daarbij horende consumer -en marktinsights hebben ervoor gezorgd dat de samenwerking met onze handelspartners is geïntensiveerd.”

Op welke manier(en) dragen jullie bij aan de ontwikkeling van de categorie?
“We hebben in 2018 de categorie fruitconserven op zijn kop gezet door als eerste merk appelmoes zonder toegevoegde suiker te introduceren. Inmiddels is dit de standaard in de categorie. Onze missie en visie is om plantaardige producten met een minimale bewerking en alleen natuurlijke ingrediënten te produceren. Zo puur mogelijk dus. Daarmee helpen we de consument om aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten, fruit en peulvruchten te komen. Servero biedt de consument op meerdere momenten van de dag hoogwaardige producten die daaraan bijdragen.
De categorie conserven kunnen we omschrijven als een routinecategorie, waar unitontwikkeling onder druk staat en de penetratie daalt. Echter is de ontwikkeling van knijpfruit binnen het schap zeer positief. Ons Slurpfruit familypack groeit in units met meer dan 40% (year to date week 20). Ons knijpfruit, Fruit to go en Slurpfruit zijn een verantwoord tussendoortje en spelen in op het gemak van jonge gezinnen met kinderen.”

In hoeverre worden jullie geraakt door de gestegen prijzen?
“We worden, net zoals bijna elke andere fabrikant, ook geraakt. Servero heeft te maken met aanzienlijk hogere prijzen van energie, grondstoffen, verpakkingen en transport.”

Wat kunnen we de komende twee jaar van jullie verwachten?
“Er staan meerdere innovaties op de planning voor begin volgend jaar. Die zullen inspelen op de behoeften van de consument die op verschillende momenten van de dag wil genieten van onze producten. Daarbij blijven we bijdragen aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten, fruit en peulvruchten. Servero, Natuurlijk de lekkerste.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.